Thursday 21 May 2009

Ze života studentky

Právě teď bych měla morfovat. Ale jak vidíte, hledám všemožné způsoby jak se tomu vyhnout - nikdy bych nečekala, že nastane doba, kdy si NEbudu chtít číst Kinga :D
Co se se mnou poslední dobou děje? Zkouškové se děje (jak jinak). A je to stejnej hnus jako v zimáku, možná horší. Minulej tejden byl zápočťák, takže jsme si odbyli hned tři věci: konverzaci, fonetiku a British Studies.
Konverzace má jeden hnusnej nedostatek - stydím se za sebe aspoň týden. Tentokrát na tom nešlo nic zkazit - převyprávět pohádku, kterou jsme dělali týden předtím na hodině, dokonce jsme měli papír, kde byla celá sepsaná. No a co myslíte, že Kavi udělala? Zvorala tam co se dalo, ještě k tomu stylem věta-minuta ticha-věta-dvě minuty ticha. Chudák vyučující už se pak jen, aby se neřeklo, zeptala na cestu a radši mě propustila se zápisem v indexu. Jestli já tu ústní část u cvik příští týden/nějakej další týden dám, tak budu fakt machr a půjdu se ožrat (ale jen doma, abych mohla vesele padnout do postele a všechno zaspat).
British studies jsou zase ošklivý v tom, že nikdy nevím, jestli jsem to dala nebo ne. U většiny testů můžu říct Jo, to šlo nebo To byl průser, ale tady člověk fakt neví. Ale poštěstilo se (nebylo to zas tak těžký) a tak si můžu další věc odepsat.
Fonetika. Postrach anglistů. Nechápu proč, mě to baví a klidně bych s tím pokračovala i dál *kryje se před letícími rajčaty/židlemi/vidličkami* Dokonce si troufám říct, že to je můj nejsilnější předmět (test na 94 celých něco procent, to je přeci dobrý, ne? Kéž by tak vypadaly i znaky/cvika). Ale přiznávám, že jsem z toho den předtím měla fakt strach - šla jsem spát někdy v jednu s pocitem, že to bude fakt trapný, až to nedám. Ale Jonáš dodržel slovo a test byl opravdu jednoduchej. Už se těším do druháku na seminář, nebo co nás to čeká :)
Jinak tenhle týden tedy už začalo samotné zkouškové. Hned v pondělí jsem schytala lingvistiku. Začalo to dobře - jmenujte 7 funkcí jazyka, jaký jsou druhy morfémů a tak - ale pak najednou otázka Vysvětlete princip synonym. Protože jsem na posledních dvou hodinách nebyla (jsme měli přednášky od japiny, kde jsem se mimochodem fakt předvedla - měli jsme napsat něco o problémech, o kterých prof. Kitajima vykládal, a já se svou slovní zásobou jsme horko těžko vypotily tak tři věty a tím skončily. W-sensei nebyl nadšen *jde se zahrabat*), tak jediný, co jsem tam byla schopna sesmolit bylo, že synonyma jsou vpodstatě různá pojmenování pro tu samou věc + příklad. No nevim, ale asi to nebude to, co po nás chtěla. Jestli jsem to nedala (výsledky stále nejsou), budu muset sehnat někoho, kdo tam na rozdíl ode mě byl, a dopsat si poznámky. Ale doufám, že jsem to dala, protože opravný termín je 27. *to je překvapení*
Ony všechny opravné termíny na anglistice jsou 27., zrovna když píšem cvika z japiny. Copak je to nějaký magický datum, či co?!
A dneska jsme psali znaky. Kdyby hranice byla 70%, v klidu prohlásím, že jsem to dala (to bude překvapení, až zítra zjistím, že jsem měla tak maximum 60% XD), ale protože jsem na hodině byla jednou(!) za celý semestr, tak pro mě platí hranice 90%. To už je celkem výzva...
No, a abych toho neměla málo, zítra mě čeká zkouška z morfologie a komplexka z angliny. A co myslíte, že dělám? Flákám se. Já jsem normálně magor! Vím, že když tu morfu nedám, opravný termín je 27. (překvapení!) a přesto se neučím. No jo, flákač flákačem zůstane.
Tak mi aspoň držte palce, ať neschytám jako zkoušejícího třeba Jonáše, protože před ním už jsem se ztrapnila a nechci si to zopakovat (musím přeci dokazovat svou hloupost i ostatním členům katedry, ne?).

Na závěr jsem hodím i radu, kterou jsem našla na FB u skupiny "30 věcí, které udělat během zkoušky, když víte, že ji stejně nezvládnete" a kterou se nejspíš budu řídit příští týden na japonských cvikách: Get the exam. 20 min into it, throw your papers down violently, scream out "Fuck this!" and walk out triumphantly.