Sunday 27 February 2011

Volby do akademického senátu FF UP

Že se budou konat jakési volby u nás na škole, jsem věděla zhruba od prosince, ale nechala jsem to být s tím, že se mě to netýká. Jenže pak se začali zmiňovat vyučující - no, zmiňovat asi nebude to pravé slovo - téměř nás prosili na kolenou, abychom šli volit. Tehdy mi docvaklo, že jde asi o něco důležitého. Ale teprv minulý týden jsem najednou viděla všechny ty předvolební plakáty a hesla a v knihovně dokonce samolepky. A protože kandiduje i vedoucí našeho oboru (teď mám na mysli japonštinu; ale vedoucí anglistiky je tam samozřejmě taky), tak jsem si řekla: no co, půjdu volit.

Jelikož jsem rozený pesimista, nikdy jsem volit nešla, protože jsem si vždycky říkala, že to je fuk, stejně to bude stát za houby. Takže tohle budou první volby, ke kterým se dotáhnu *je na sebe hrdá*

Máme 21 hlasů: 14 pro vyučující, 7 pro studenty. Protože to vypadá fakt důležitě, řekla jsem si, že si pročtu ty jejich programy, vyberu lidi a pohoda. Tak jsem si k tomu dneska ráno sedla, mrkla na kandidáty, sepsala ty, kteří byli celkem jasní (aka. lidi z japiny, ti, o kterých jsem slyšela samé dobré věci, a pár lidí z anglistiky, protože jsou mi prostě sympatičtí - ano, včetně samotného velkého fonetického boha^^). Jenže to je 7 lidí a to i mně přijde málo. Takže jsem to fakt všechno pročítala a hledala, kdo je mi sympatický, kdo vypadá, že mu to myslí.

Po skoro 3 hodinách mám 10 vyučujících a 4 studenty a víc už to pokoušet nebudu, to prostě musí stačit. Ke konci už jsem byla tak otrávená, že jsem si uvědomila, proč vlastně k těm volbám nechodím.

Teď jen k čemu to povede. Protože co jsem tak slyšela, je situace na naší fakultě fakt dost bídná, co se financí týče. Japonština je prý někde uprostřed - ani ztrátová, ale ani výdělečná. Nejlíp je na tom aplikovaná ekonomie (koho to překvapuje -_-) a mezi největší chudáky patří germanistika (*zdraví  Pavlu a Janu*), filozofie (*mává Saše*), bohemistika (hm, tam momentálně znám jen nějaké prváky/druháky z japiny a jen od vidění) a anglistika (*gratuluje si*). Situace ale asi fakt začíná být vážná, protože pokud vím, z bohemistiky už letěl vedoucí katedry a na anglistice se taky bude vyhazovat - padlo i Hýskovo jméno a já si nadávám, že jsem kráva, že jsem si s ním nedala další překladatelský seminář. V nejhorším případě to celé povede ke slučování kateder a už jsem slyšela i o možnosti neudělení další akreditace některým oborům. 

Tímto samozřejmě nechci strašit - všechno jsou to nepodložené informace, které mám pouze z doslechu, ale pokud by se to třeba i jen blížilo pravdě, tak to nejsou moc nadějné vyhlídky...

Ale abych se vrátila k podstatě celého sdělení - jdu volit a nic mi nezabrání v tom to udělat. Ani UFO XD

No comments:

Post a Comment