Thursday 5 May 2011

Domove, sladký domove

Kavi je momentálně nasraná. Ne naprdnutá nebo nakrknutá - nasraná.
Včera jsem se ráno hnala skoro ještě se zalepenýma očima do školy a na dveřích kolejí visel papír krásné žluté barvy, který okukovala jedna holčina. Ze zvědavosti jdu juknout a tam nám vesele oznamují, že za měsíc všechny studenty vyhazují z kolejí. Fakt.

Nasrala jsem se, každému si stěžovala, a když jsem se na to cestou zpátky chtěla juknout ještě jednou, papír zmizel. Spolubydla navrhla, že to byl vtip. Asi jsem tomu uvěřila. Přeci jen - ráno, veřejně přístupné místo, spousta lidí se spoustou volného času. Proč ne.

Dnes se to objevilo na stránkách kolejí a menz. Nasrala jsem se znova. Představte si to - 17. června, polovina zkouškového a 5000 (!) studentů najednou na dlažbě. Jako wtf? Kdo nemá známé na privátech, je v prdeli. Já jsem na tom ještě celkem dobře - poslední věc, obhajobu, mám 15.6., ale 20. by měly být přijímačky. Naštěstí mám taky téměř celý ročník na privátech, takže se můžu těšit na pohodlnou zem.

Ještě víc jsem se nasrala, když jsem zjistila, že celé tohle divadlo je kvůli Dětským olympijským hrám, které pořádá Olomoucký kraj. Ti malí haranti jim za ubytování zaplatí 400/den oproti našim 70/den. Je tedy jasné, o co upolu jde především. Což je fakt smutné. Jako by nestačilo, že nás tady už nějaký ten měsíc serou s výstavbou školky a vrtají už ne od 8, ale od 7 ráno. Samozřejmě od rodičů těch malejch uřvanejch harantů pak dostanou další prachy a co na tom, že studenti občas i potřebují klid na učení.

Navíc se koleje ohání kolejním řádem, kde se ale píše: "V zájmu celouniverzitních aktivit (konference, semináře pořádané UP) lze v mimořádných případech schválených rektorem přerušit ubytování studentů v koleji od 20. 6. do 15. 9. na nezbytně nutnou dobu..."

Za prvý nevím, nakolik se olympiáda v Prostějově dá označit za "celouniverzitní aktivitu", za druhé píšou vyloženě 20.6., tak proč se musíme vystěhovat do 17.6.? 

Ale oni vědí, proč to oznámili teď - příští týden je zápočťák a správný student má zápočtů přímo na posrání, takže asi nečekají, že někdo bude mít chuť se ještě bouřit. Já mám. Tohle si prostě nemůžou dovolit. Už takhle s náma jednaj jak s póvlem a serou nás, čím se jen dá. (Na tomto místě si musím postěžovat na netopící topení - všude jinde se prý topí, i u nás doma, kde nezatopí, dokud jim nezamrznou trubky, ale tady né - není divu, že si úspěšně vykašlávám plíce a je mi zima i ve třech svetrech pod dvěma dekama)

Vždycky jsem byla s kolejema jakž takž spokojená, protože jsou blízko školy a tak, ale čím dýl tu jsem, tím víc mám pocit, že to za to nestojí. Naštěstí Olomouc je město se spoustou privátů za přijatelnou cenu, takže to do příštího roku asi taky zvážím. 

A teď mě omluvte, jdu se Sósekim umírat do postele.

No comments:

Post a Comment