Sunday 12 June 2016

Nová sukně, nové látky

Pro skládané sukně mám prostě slabost. Možná je to tím, že furt sleduju japonské školní doramy (nebo mám skrytou zálibu ve Skotech, těžko říct). Každopádně už když jsem si šila svou první skládanou sukni (loni na konci roku), tak jsem tušila, že si chci udělat nejmíň ještě jednu - lehčí, letnější a víc skládanou.


V dubnu se mi poštěstilo narazit na vhodnou látku - červenou kostku. Oproti té první kostce byla tahle lehčí (a červenější), tudíž se hodila na nošení i v teplejších měsících. Říkala jsem si, že když už mám jednu skládanou sukni za sebou, bude to pohoda.

Tak pohoda to rozhodně nebyla. Nejdřív se mi nedařilo udělat dostatečné množství skladů tak, aby mi to přes boky netáhlo, pak jsem zas měla problém s obrovským množstvím látky v pase, které nešlo nijak rozumně zkrotit, podivné vybouleniny u zipu, posunutý vzor... no prostě zábava na dlouhé letní večery jak vyšitá. 

Trvalo to až směšně dlouho, ale minulou neděli se mi konečně povedlo nějak inteligentně přišít pas (zázrak!) a dodělat podsazení (přísahám, že ten spodní obvod je nekonečný - než jsem to nastehovala, zestárla jsem aspoň o pět let), čímž jsem si myslela, že jsem se sukní skončila. To si říkám vždycky a vždycky se najde něco, co je potřeba opravit či dodělat. No a samozřejmě se ukázalo, že jsem si blbě přišila zapínání, takže ještě musím našít jedno navíc, kterým to v pase ještě o kousíček stáhnu, aby to tak podivně neodstávalo. Ponaučení pro příště zní: skládané sukně jsou zlo >.<

(na obrázku vidíte sukni tak, jak vypadala na poslední zkoušce)

Jeden projekt jsem tedy dodělala. Další už mám rozpracovaný na zkušební látce, ale asi ho zatím odložím. S létem totiž začali prodávat lehké úplety a tzv. halenkoviny. Průběžně jsem tedy stalkovala stránky Mráze, ale upřímně mě ty vzory moc nezaujaly - buďto obyčejné puntíkaté nebo naopak exploze barev známá jako "divočina". Ani jedno z toho není zrovna můj styl (a na kombinování se zatím moc necítím - na to nemám buňky). Až tento týden se objevily první vlaštovky, tedy něco, co bych byla ochotná vzít na sebe.

Už jsem to tu určitě psala, ale je hrozná škoda, že látky nejdou kupovat na netu. Takhle jsem se do obchodu dostala až dneska, tedy v sobotu. Výhodou i nevýhodou Mráze je fakt, že ne všechny látky jsou v nabídce eshopu a ne všechny látky, co jsou v nabídce eshopu, jsou i v kamenných obchodech. Vede to proto k tomu, že si v eshopu vyberete hezkou látku, přijdete do obchodu a látka nikde. Ale také se vám může povést objevit v obchodě látku, která vůbec nebyla v eshopu (a tudíž ji nestihli vyprodat).

Ani jednu z mých dvou vyhlídnutých látek samozřejmě neměli, ale zato jsem našla dvě úplně jiné, které jsem nikdy předtím neviděla. A jednu dokonce ve slevě - metr za 49!

To vlevo je úplet - trošku těžší, ale elastičtější - z toho budou úžasné šaty s kytkama po obvodu sukně a vršek spíš bílý. To druhé je lehounká viskóza, z toho chci udělat šaty s kolovou sukní a vrškem do véčka. Ani s jedním druhem látky nemám žádné zkušenosti, takže s tím prostě něco udělám a budu doufat, že to moc nezkazím (takže jako vždycky :D)

A čím dřív začnu, tím dřív budu mít co nosit :)

1 comment:

  1. Ta modro-bílo-černá látka vypadá nádherně. Budou z toho pěkné letní šaty. Přeji pevnou ruku a minimum úprav xD

    ReplyDelete