Friday 30 December 2016

Na sklonku roku

Uběhly tak plus mínus čtyři měsíce a už jsou tu zas Vánoce a nový rok (nebo mi to tak alespoň připadá). Čím jsem starší, tím rychleji vše ubíhá, a než se naděju, bude zas další rok touhle dobou. Nu což - furt lepší, než kdyby mi jeden rok připadal jako dvacet.
Na začátku roku jsem si vytyčila několik bodů, kterým jsem se chtěla věnovat, tak se pojďme podívat, jak mi to šlo:


1) najít si lepší práci 
Kupodivu se povedlo O_O Vůbec netuším jak a proč, ale mám lepší práci, lepší pracovní kolektiv, víc používám angličtinu, mám vlastní stůl a na obědy chodím do menzy. Sice jsem pořád mezi hromadou ekonomů a moje kolegyně mají zase vystudovanou chemii (jedno horší než druhé), ale jelikož se se studenty a vyučujícími moc nesetkávám a kolegyně se stejně většinou baví o dětech či vnoučatech, a nikoliv o trendech v makroekonomii, je to asi fuk.

2) jít ven alespoň jednou za 3 měsíce
ehm, nou cement...

3) víc se věnovat šití
no, dvě sukně a dvoje šaty, třetí mám rozdělané. Není to zas taková sláva, ale hrůza taky ne. Tímhle tempem bych tak nějak ráda pokračovala (i když za chvilku asi budu mít takových hadrů, že nebudu vědět co s nima). Novinkou pak je, že se učím plést, takže výhledově bych si i ráda něco upletla.

4) vrátit se k překladu
Někdy v dubnu jsem přeložila jednu povídku, to se počítá...(?)

5) nezabít své kytky
Tolik kytek, jako mám teď, už jsem dlouho neměla. Vlastně nikdy. Dokonce mi kvetou vánoční kaktusy, které nekvetly, co pamatuju. A v práci mám, představte si to, kvetoucí fialku! *-* Zázrak!

6) číst. číst víc.
I letos plním plán na 120 % :D Víc než zhruba 60 knih ročně očividně nedám, ale i tak jsem spokojená. Čtu nejen po cestách z/do práce, ale i na kompu či na mobilu. Tak nějak jdu z knihy do knihy (a do toho fanfikce, protože fanfikcí není nikdy dost). Audioknihy však bohužel nedávám - na to mi chybí soustředění.
a) alespoň 1x Kinga - Zhubni v květnu. Dobré, hodně dobré.
b) alespoň 1x Sparkse - Safe Haven v únoru. Stálo to za starou belu. Asi jsem na takovýhle romantický žvásty už moc stará...
c) alespoň 5 japonských knih. v japonštině - Danna sama wa FBI (leden), Tošokan sensó (duben), Sono onna Alex (červenec - sice to bylo původně francouzské, ale četla jsem to v japonštině, tak se to počítá), Tenši no šikabane (srpen), Džinsei o kaeta icucu no méru (září), N no tame ni (prosinec). A k tomu nějaké ty mangy...
d) klasiku - Počítá se sbírka povídek Stráž u mrtvého? Agatha Christie? Sherwood Anderson?
e) něco původně českého - Renčínova Vězněná (a Deníček moderního fotra, to je taky české)
f) něco delšího než 500 stran - Redemption Road (1958 stran) - sice je to fanfikce, ale což
g) něco, co bych si normálně nepřečetla (třeba scifi nebo fantasy nebo detektivku nebo cojávim) - Proměny lásky, což je v podstatě převyprávění Ovidiových Proměn. To je asi tak nejnetypičtější, co jsem v přečtených věcech našla. To a detektivka od P. D. Jamesové.

7) učit se čínsky
vánoční nadílka
Snad příští rok - na škole máme kurzy.

8) učit se švédsky
Poslední dobou jsem se tomu nějak nevěnovala - jsem lemra líná. Snad mě další řada Mostu donutí se k tomu zase vrátit.

Když se to vezme kolem a kolem, nebyl to vůbec špatný rok - minimálně co se práce (a knih) týče. Nemám v podstatě žádných výhrad, jen kdybych nebyla tak líná. Přísahám, že tímhle tempem budu v příštím životě lenochod.

A co do budoucna? Ani letos žádná předsevzetí - stejně bych je nedodržela. Spíš taková přání, takový povzdech typu "Ach, kdybych já nebyla líná a (vložte nějakou smysluplnou činnost)."

1) být akčnější - ať už jde o to dokopat se k učení jazyků, překladům, či šití (lenochodi jsou sice hezcí, ale já jím ještě nejsem, tak je nesmím napodobovat)
2) číst - nepřestat, nezahálet, číst v japonštině
3) šít či plést (co takhle si uplést ponožky? na svetr si asi hned tak netroufnu...)
4) najít víc dobrých receptů a rozšířit tak jídelníček
5) přeložit alespoň jednu kapitolu Sósekiho Kocoura (ideálně tu druhou, kterou mám víc jak rok rozdělanou)

a to by asi stačilo. Nějak toho víc nepotřebuju - jsem spokojená, tak jak jsem :)

Všem tedy příjemný a klidný nový rok! :)

No comments:

Post a Comment