Tuesday 19 December 2017

Magda Szabóová: Dveře

Některé knihy se vám dostanou do ruky ani nevíte jak. Tohle je jedna taková. Nemám tucha, kde se vzala, ale prostě jsem si jednou všimla, že je doma, tak jsem ji rozečetla s tím, že když bude špatná, zanechám ji někde v knihobudce.

Celý příběh se točí okolo spisovatelky a jejího vztahu se stárnoucí hospodyní Emerence. To se může zdát poměrně obyčejné, ale vztah je to natolik komplikovaný - nejsou to přítelkyně, nejsou to naprosto neznámé ženy, které by neměly nic společného, není to jen obyčejná zaměstnankyně a poslušná podřízená - a postava Emerence byla natolik zajímavá, že to na celou knihu bohatě vystačí.

Začetla jsem se, vtáhlo mě to do děje a ačkoliv jsem nečekala, že by mě to bavilo, dostala jsem se do toho rozpoložení, kdy chci knihu rychle dočíst, abych věděla, co se tam stane, ale nechci ji dočíst, protože pak skončí a já už nebudu mít co číst.

Ženské autorky a ženské hrdinky mě holt baví.

No comments:

Post a Comment